Lite annat smått & gott



Hittade lite saker här...

Skulle vilja testa den här rackarn;

Instant City Lips Collagen Peptide Lip Plumper +
*HA Micro Infused Filling Spheres                                  

Innehåller den hittills kraftfullaste                                                     
kombinationen av kollagen peptider och hyaluron-
syra som tillsammans utgör den mest effektiva
behandlingen för ökad läppvolym, snabbt och hållbart
resultat. 


          

 Denna unika kombination av peptider och *HA stimulerar
den naturliga kollagen produktionen, resultatet syns omedelbart.
Läpparna blir märkbart fylligare redan efter 10-20 minuter


Kan ju va kul å testa tycker jag, vill ju lixom inte göra nå större ingrepp,
känns inte så nödvändigt, då e de ju perfa med detta!!!

En annan sak som e GRYMT svårt om jag får säga vad jag tycker,
de e att hitta "den rätta" parfymen...å när jag kollade runt på Kicks
hemsida, www.kicks.se  så hitta jag en massa braiga tips på om hur man hittar rätt doft! Tänkte
dela me mig av de:)

           image166                        

Att välja rätt doft

Den första fråga du ska ställa dig är ?Hur vill jag känna mig??. Sportig,
elegant, fräsch, mystisk, förförisk eller exotisk? Och när på dygnet ska
doften användas? På dagen kanske du vill ha en lättare doft och på
kvällen en doft med mer karaktär.

När du prövar ut din doft är det bäst att spraya direkt på huden. Gnugga inte in
doften, då krossar du de ömtåliga doftmolekylerna och förstör doften.
Du bör inte dofta på mer än fyra dofter vid samma tillfälle. Pausa en stund eller
lukta lite på din tröjärm för att neutralisera näsan. 

Skriv doftnamnet på doftstickan och känn efter några timmar hur doften har utvecklats.

Först känner du toppnoten i doften och efter 10?30 min hjärtnoten. Efter ytterligare 30
min känner du basnoten, som sitter längst och är fundamentet i doften. Pröva doften i
minst en timme, det ger alla noterna en möjlighet att utvecklas.

     image172image172image172

Jag kan oxå tycka att de e lite knepigt HUR man använder sin parfym...finns ju faktiskt
en hel del trix:)

Att använda dofter

Bästa tillfället att spraya på sig en doft är när huden är fuktig, till exempel efter duschen.
Då sjunker doften in i huden och doftar längre.


Din doft kommer mest till sin rätt om den sprayas på ställen på kroppen där du kan
känna pulsen slå till exempel på handleden och bakom öronen.


Det bästa sättet att förstärka och förlänga doften är att komplettera din favoritdoft
med andra produkter ur samma serie till exempel bodylotion, duschgelé och deospray.


En doft dunstar, så spraya på lite grann efter några timmar igen om du vill dofta gott
hela dagen.


Lagom är bäst ? din doft ska bara kännas av de personer som kommer inom en
armlängds avstånd.


Var försiktig så att du inte sprayar på klädesplagg eftersom det kan lämna fläckar.

                

Hoppas ni fick lite bra tips nu, de mesta visste man ju iof redan MEN alla kanske inte
visste:)

Min personliga favoritparfym är Angel-Thierry Muglerden doftar verkligen underbart,
sitter i hur länge som helst, å de gillar jag:) man behöver inte gå å spruta på flera flera gånger.
Dock ganska dyr men de jämnar ut sig för den e fruktandvärt dryg!!!

Neee, nu ska jag ta tag i Loula´s studentkort...om ca 12 timmar så springer lill-skiten ut!

                   

Här ovan ser ni några finfina bilder av min super snygga student-kusin Louise!

GRATTIS!!!


                                                                                              
 
                                                                                              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback