R.I.P Daisy

I lördags ca 14 fick min älskade vovve som hann bli hela 13 år gammal somna in i min famn, usch stackarn, hon va så sjuk :(  Va bland de värsta jag vart med om...hon va lixom mitt barn...men också den som tog hand om mig under alla svåra år med panikattacker osv...vet inte vad jag skulle ha gjort om jag inte hade fått henne i november -94, då jag mådde som sämst...hon kom som en räddande lite "hundängel" :)

Ni som inte har/haft ngt djur, katt, hund, kanin whatever, ni kanske inte förstår hur jobbigt de egentligen är. Ibland har man fått reaktionen " Määäh, de e ju BARA en gammal hund"...AHA för dig ja din dumma jävel, säkert svårt att fatta när man aldrig haft ett djur tidigare men SNÄLLA...anar inte hur hårda ord det där e just när man ska aliva en hund (ja, en individ, precis som oss människor)...Känns förjävligt, just precis vad det gör!!!

Å de värsta e att jag inte själv har fattat att hon är borta, vart man än går i huset så förväntar man sig att hon ska ligga där å bli superduper-glad å komma springandes emot en...men så e icke fallet! Har inte ens kunnat gråta ut ordentligt, känner mig blockerad på ngt sätt, men om jag känner mig själv så kommer de att komma när jag minst anar de...:/

När jag kom hem på lördagen så däckade jag TOTALT, vakna vid 6 på söndagsmorgonen men somna lika lätt om igen...så ni som kanske undrar vart jag höll hus...nu vet ni hehe! Jag brukar ju inte va den som bangar 1,2,3...berka precis :) hehe...

Jaja, hon har de bäst nu, det vet jag för nu får hon springa omkring i hundhimlen me sina "gamla" kompisar :)

 På bilden här nedanför så har vi vart å badat vid bryggan, tror de va förr förra sommaren!!!

                      image292

Tänkte visa er nåra fina bilder :)

     

Visst e hon väl för underbar:) Bilden där hon ligger i snön e ju klockren ;) Hon VILLE ligga där :) knäppisen :) Så de va inte jag som tvingade henne hehe...

               image293

Den här bilden får avsluta det här inlägget! Avslutningsbalen i 3:an -01, Daisy, Jag & Julia=Trion...men nu är det bara jag å "Julle" kvar, å ja...självklart har jag ju mina busungar Ronja & Brolle kvar oxå :) Å de e TUR de!!!

                image295
Ronja-Bus i sin Favorit soffhörna:)

                image294
Å här har vi "minstingen" hmmm...ja..."Stora" Brolle i sin favoritfåtölj, jag lovar, han ligger typ dubbelvikt haha:) Jag löööv hans blick...riktiga "hundögon"

Kan bara sammanfatta att jag är så glad över å ha Julia, Ronja & Brolle kvar!!! Love ya babies:)

Ta hand om varann och era djur,uppskatta varje tillfälle ni får och när de e bråkiga, busiga å jobbiga så tänk...ja de låter hemskt, men rätt som det är så står man där inför det jag gjorde i lördags och de är fanimej INTE nå kul alls!!! Då var jag glad och kunde "lämna" henne med gott samvete för att jag aldrig vart arg på Daisy!!!

R.I.P. Daisy---Kommer ALLTID älska dig vart du än är! Sov gott/Kramar&Pussar "Din Matte"!!!



                    

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback