Lite kul :)

DRICK MED GOTT SAMVETE PÅ NYÅR!

Det naturliga urvalet säger att det blir de svagaste djuren som dör först. Detta är bra för då kan endast djuren med bra gener föröka sig och således vidareutvecklas arten. Den mänskliga hjärnan fungerar på samma sätt. Redigt alkoholintag dödar som bekant hjärnceller och det är de sämsta hjärncellerna som dör först. Om man dricker alkohol regelbundet rensas därför dessa dåliga hjärnceller bort, vilket leder till att hjärnan blir allt bättre. Och det är just därför man alltid känner sig smartare efter några öl!

Ja, då kan vi dricka med GOTT SAMVETE då hihi :)

JA, jag vet att jag e blondie men sååå här blåst e jag ICKE lr? hehe :)

BLONDINER & FORMEL 1

- Hur många depåstop gjorde blondinen under formel 1-racet?
- 7 kanske...?
- Nä, 84 stycken. 3 st för att tanka. 4 st för att byta däck. 77 st för att fråga efter vägen.

MÅNGA MIL HEM TILL GRANAR & FJÄLL

Norrlandsbonden ringer sin son i Stockholm några dagar före julafton.
- Jag vill int' förstör helga för dä, men ja måst' tala om att din mamma och jag ske skiljäs, 45 års olycka få räck!
- Vad pratar du om pappa? skriker sonen i luren.
- Vi stå int' ut me varann längre och ja ork' int' prat' mer om dä'. Ring systra din i Malmö och tala om de för na.
Panikslagen ringer sonen till systern, som exploderar i telefonen:
- Aldrig i livet att de skall skiljas, säger hon. Jag tar hand om det här!
Hon ringer omgående pappan och säger bestämt:
- Ni ska inte skiljas! Gör ingenting förrän vi kommer!
Pappan lägger på luren och vänder sig till frun med orden:
- Dä ä fixat. De kömmer hem te jul, och betala resa själv!

YEEEHA

En ung flicka från Italien besökte en indianstam i Nordamerika. En dag fick hon rida in till grannbyn med hövdingens son, som var känd för sin bittra uppsyn och sitt dåliga humör. Men efter bara några meter började hövdingens son att tjoa och skratta och ryta som ett brunstigt lejon på savannen. Invånarna i grannbyn hörde det galopperande paret komma på lång väg. Medan sonen glatt traskade in i lanthandeln kom en farbror fram till italienskan och frågade vad i all sin dar hon hade gjort med den oborstade ynglingen.
- Jag har ingen aning! Jag satt tyst och stilla bakom honom hela vägen och höll fast i sadelhornet för att inte ramla av.
- Damen...? Indianer rider inte med sadel...

Ja, så kan de va :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback