Händelserik helg...

...MINST sagt!!!

Fredagen började med att jag gick till min husläkare, hade hostat å så i ca 1v och vart lite småhängig. Men det va ju självklart bara ett virus sades de. Senare på kvällen kom Malin hit, vi kolla på IDOL, drack lite vin å snacka skit! Som vanligt när vi träffas så slutar det med att vi hamnar på..ja, Sportan hehe. Så blev planerna även denna kvällen. Klockan börja närma sig 12 så vi börja röra på oss...jag hann få på mig en stövel...sen fick jag en blackout å föll bara huxflux famlänges :( Slog i famtänderna i tröskeln så 2 lossna helt å hörntänderna satt på sniskan...sen minns jag inte mer, va i chocktillstånd i x-antal timmar.

Bella & Oscar kom iaf hit å skjutsade in mig til KS där de satte tillbaka tänderna, hur?? Det tänker jag låta vara osagt, för va en hel del jobb, om man säger så. Hade tydligen pratat om att jag va hungrig hela tiden, lätt å käka?!?...sen trodde jag Oscar var taxichaufför har jag fått berättat för mig, tänkte ge han pegar å allt haha, hur borta e man inte då :)

Vakna sen hemma hos familjen, shit va jag kände mig mörbultad..blod i hela ansiktet, feber å värk som ej går att beskriva. Blev mest rädd å ledsen över hur jag såg/ser ut :(

Ett smakprov...



Jag HATAR hajar men måste medge att den här pysen har bra mkt snyggare tandrad än mig å då e de fan illa hahaha:)

Feber å illamående tiiltog till kvällen men somnade iaf, inget bra tecken om man slagit i huvudet...så dagen efter så skjutsade pappa in mig å Jimmy till KS.

Blev ett besök hos öra,näsa,hals där det konstaterdes en ev fraktur (kan typ röra näsan fram å tebax...uuuhh). Kunde ha rättat till det på plats men efter att han berätte hur det skulle gå till och sa att jag kunde komma tebax inom 1v å göra de me ev narkos/lugnande så blev det ett besök på fredag ist...hua...

Sen till ortopeden, röntga knä, tumme å axel, allt va ok, tack å lov!!

Sist ett besök på medicin där en del neurologiska tester gjordes å EKG. Lades sist men inte minst in för observation över natten med hjärtövervakning.

En eloge till Jimmy som va med HELA kvällen, då snackar vi 6-7h...TACK!!!



Nu sitter jag å mitt FULA hajgap här å så sugen på nåt att knapra på...får hålla mig till mjuk mat å flytande...:(

Nästa fredag ska jag iag till ta´ndläkaren igen och göra ett nervtest (låter lite obehagligt...) och sätta dit "provisoriska" framtänder, ska ju gå med de här limmet, stygnen å tandställningen i ca 5-6 v, kan ju va kul att se någorlunda ut...å som tur e får jag lugnande!!

Om nån månad ska det tas bort, alla 4 tänder ska rotfyllas å jag får ev porlinständer, detta kommer ske unde narkos, TACK & LOV!!!

Neee, nu får det vara färdig nällt :) Finns såå mkt värre saker här i livet, jag lever ju!!!
Va iaf skönt att skriva av sig!!!

Ta han om er och försök va inte lika klantiga som jag :)

/Hajgapet :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det stämmer gumman att det finns värre saker,men det här smäller ganska högt ändå.Usch,om vi ändå kunde dra tillbaka tiden en vecka.. Kramisar från din älskade arbetskamrat,tihi...

2009-11-12 @ 22:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback