Snabbvisit...

...på KS i onsdagsmorse! Kunde ha blivit en längre visit om jag fått som jag velat! Kom in vid 5-tiden på morgonen, fick hjälp jättefort, superskönt! 1 timma senare låg jag med dropp och iproppad me massa mediciner. Berättade att de letade efter en plats på en avd. och efter en halvtimma låg jag i en säng! Efter en liten stund kom 2 läkare, beslutade att göra ytterligare en gastroskopi...kul...NOT! Men nödvändigt kom vi alla fram till...lovade att jag skulle få MYCKET lugnande eftersom gastroskopi inte e min melodi (inte någons antar jag) och att jag var lite x-tra skör efter allt som hänt på jobbet osv. Allt går som det ska tills den "elaka doktorn" kommer in i rummet...USCH, han borde få sparken så elak som han va! Orkar inte gå in närmare på det, va MINST sagt en traumatisk timme (brukar ta ca 10 min allt som allt)...tillbaka på avd. somnar till efter att ha fått lite kramplösande...å så kommer nästa smäll..."Vi hiita inget på gastroskopin, så du får åka hem"...MEN, jag får ju inte behålla NÅT, hur ska det gå till?? "Ja, du e inte riktigt uttorkad för att ligga här på avdelningen och (med ett hånflin) vi har ju öppet 24 timmar om dygnet alla dagar, så du är välkommen åter"...DÅ sprack jag...kunde inte va tyst, fula grodor hoppa ur munnen, tårarna rann å ångesten bultade...va bara å åka hem. I mindre än 12 timmar "orkade" de ha kvar mig...

Och först idag, FREDAGKVÄLL, har jag fått behålla vätska!!! Har legat deckad de andra dagarna. Får man beté sig så här som proffesionell sjukhuspersonal?? Sveriges sjukvård är rent ut sagt på väg käpprätt åt helvette!!! Hade säkert gått så mycket fortare om jag fått varit kvar. Hade dessutom fått i mig smärlindrande och kramplösande intravenöst istället för att nästan ha sparkat sönder sängen och dragit sönder lakan...En STOR eloge till min familj som fått "leka" sjuksköterskor de senaste dygnen, smugit sig in å kollat att jag ens andas efter att ha sovit i 24h...Älskar er!

Nu har jag fått skriva av mig, TACK :) Det var skönt! Nu ska jag gå å se om det e ngt på TV, e ju inte så trött, ont å så har jag men har ju sovit massvis så blir svårt att somna nu...

Och mår jag bättre imorn så ska jag till Bella, tjejkväll på G...eller rättare sagt; "SLICK - meeting" :) Berättar mer om det imorn :)

Puss Puss Puss


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Gumman då :( kramar om stackare! Hoppas att din mage blir bättre snart, vi är väldigt oroliga för dig ska du veta! Tusen kramar och krya på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback