En bra dag med konsigt väder

Ja, det har faktiskt vart en helt ok dag. Har börjat trappa på medicinen nu men tack vare det oerhört underbara vädret så kände jag inte utav det så mycket. Skönt tycker jag!

Efter lunchen ca 12, så gick jag och min rumskompis ner och satte oss i solen. Sen kom resten av ligan, några iaf ;) Klockan bara tickade på och rätt var det var så var klockan ja, halv 4-4...ni kan ju gissa hur jag ser ut nu haha:) Bränner som f*n..men känns skönt, ett tecken på att sommaren är på G. Så kändes det tills nu!! Gick till ICA för att köpa en dricka och det var alldeles mörkt på himlen och en och annan droppe regn nuddade mitt ansikte. Ja, vad säger man? Jo, att det är aprilväder!!

Har en passande liten dikt här, just om APRILVÄDER.

Bli inte lurad!

En ljuvlig vårvind yttrar sig
med len och vänlig stämma.
Dess avsikt är att lura dig
att lämna mössan hemma.

Oändligt svekfull är april,
full av försåt och finter.
Knappt har vi anat lärkans drill
så slår en iskall ondska till,
med frusna hyacinter.
Så är det åter vinter...

/Holmberg



Neee, nu ska vi inte deppa ihop här, är ju 1:a maj på lördag och då får det vara slut på aprilväder :)

Och stackars Linda som skulle komma idag...kan beskriva allt i ett ord - STADSDJUNGEL hehe :) Ett nytt försök imorn gums :) Längtar :)

Neee ni, nu är det snart dags för lite fika och TV. Har blivit kaffeberoende på kuppen. Men bättre att vara beroende av kaffe än nå annat :)

Ha en mysig kväll!!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback