Min favorit

Det här är min absoluta favoritdikt! Den har hjälpt mig mycket när jag mått som sämst och man har kunnat, bokstavligen talat, tryckt upp den i fejjan på folk som slänger ur sig en massa...

LYSSNA

När Jag ber dig Lyssna på Mig och Du börjar ge mig goda råd, 
har Du inte gjort vad Jag bett dig om.

När Jag ber dig lyssna på Mig och Du börjar 
förklara varför Jag inte ska känna som Jag gör,
trampar Du på mina känslor.

När Jag ber Dig lyssna på Mig och Du tycker 
att Du måste göra något
för att reda ut mina problem sviker Du Mig.
Hur underligt det än kan låta.

Kanske är det därför som böner hjälper en del
människor.
För Gud är stum och han ger inga goda råd
eller försöker "greja" saker och ting.
Han lyssnar bara och låter Mig klara Mig själv.

Så lyssna bara på Mig är Du snäll
och om Du vill prata kan Du väl vänta på Din tur
en liten stund
så lovar Jag att lyssna på Dig.

"Anonym"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback