Nu har min bägare runnit över...

...TOTALT har den runnit över. Bara väntat på det men i går kväll hände det!

Som jag skrivit tidigare så har vi blivit en personal kortare, alltså e vi nu bara 3...på en jävla massa goa å härliga vårdtagare. Detta innebär spring, stress, ingen rast å övertid så att man e hemma 23 ist för 22...

Så igår va det 3:e kvällen jag jobbade såhär, hann inte äta (får btw inte ens ha ett "matuppehåll" för chefen....sjukt! För det FÅR man! ) det var bara till att springa runt som en skollad iller!! STACKARS vårdtagare :( Det är det som gör mest ont i mig, det får inte den tid å hjälp de förtjänar :( Men vi gör självklart vårt bästa - ALLTID! Försökte några ggr ta mig ngt att dricka å ta en banan, MEN kom lika snabbt upp :( Va hemma vid 23, gick gråtandes hem...ska det vara så?

Har med andra ord hamnat i den "roliga" svackan jag var i isomras...gastrit, inte behålla mat,vätska, mediciner å en jävla massa ÅNGEST...TACK!!!

De som sitter på sina feta arslen och aldrig gett en gammal sjuk människa medicin, tagit hand om div. snuskigheter, lagt dem för natten, sett hur det tinar bort för att det kanske är deras sista dagar i detta liv mm borde få gå me en kväll!!! Känns som om detta KANSKE skulle ändra deras syn...men jag e fan inte säker, puckade jävlar!!!

Så...nu e jag sjukskriven fr.om. idag t.om. 23/10...till att börja med. Och fortsätter de med att jag inte får i mig vätska och mina mediciner så e det sjukan som gäller...KUL! Jag som var såååå glad att jag börjat jobba igen å kramperna osv hade släppt...:(

MEN, en tanke har slagit mig nu, när jag för 2:a gng blivit såhär pass dålig...kanske det är dags att sadla om?? Akutsjukvården är mitt drömyrke, men jag är 27 år och singel, skulle vara ett ypperligt tillfälle att dra härifrån och ex. jobba utomlands...lr söka ett annat jobb...bara för att få en PAUS i allt detta som liknar ett KAOS!



Skulle inte banga att åka hit å knega lite, har btw vart här...UNDERBART! ( Sardinien, alghero )



Ska FÖRSÖKA vila lite nu, om det går vill säga...sen ska jag hem till familjen och bli omhändertagen :)

Ledsen att det blev ett rätt så trisst inlägg, men ni anar inte hur skönt det var att skriva av sig :)

Hoppas ni mår bättre än lilla jag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback