"No,no,no,no,no, It dosen´t work like this"

Haha. ja de e svaret man får av en "söt" servitör på Cypern när man ber om lite mjölk i deras speciella Cypriotiska kaffe hehe =) Va Bella som beställde, å som ni förstår på rubriken fick hon snällt dricka kaffet utan mjölk efter som "It doesn´t work like this" =) Problemet va bara att kaffet smakade rent bokstavligt talat mögel å såg ut de lås en "lös snus" på botten...va INTE gott!!! hehe Den här frasen har gått varm hela vecka :)

Nåväl, e hemma igen efter ca 40 grader i skuggan å ca 28 grader i havet...känns sisådär...de e fasiken inte varmt här hemma asså, när vi åkte ifrån Cypern igår kväll va det 28 grader...när vi landa i Sverige va det ENDAST 8 GRADER!!! Fatta chocken man fick...

Men "Borta bra men hemma bäst" !!! Så e det bara. Men måste erkänna att jag längtar nå fruktansvärt mkt tillbaka, just nu hade vi säkert legat i havet guppande på en madrass för att sen gå hem å ta en liten siesta innan middagen å nån pubrunda, men här sitter man i full mundering, tjocktröja, mjukisbyxor å tofflor, känns lite vemodigt :( Men man kan ju alltid åka tebax, inte nu kanske hehe, men om nåra månader när de e ÄNNU KALLARE här hemma!!! Tänker dock inte åka me Solresor alias Solstollarna...blev lixom fel från början...när vi checkar in på hotellet (som man kunde tro låg i Ryssland...hur mkt galna ryssar som helst) så tror det vi e en familj så de har bokat en svit...QUE??? TYp lika gamla å 2 olika bokningsnummer...bra tröga asså!!! Men de sa att vi kunde få varsitt eftersom de hade gjort fel så dan efter bytte vi å fick 2 "vanliga" rum. Kände att Bella å Oscar kanske ville ha liiite privacy å 4 st varav 3 tjejer på EN toalett...mja, hade tagit sin lilla tid :) Så "Solstollarna" skippar jag nästa gång gärna!!! Va lite andra problem oxå men de orkar jag inte dra upp...

Inte nog me detta så när vi skulle hem så paja transferbussen på vägen till vårt hotell så blev bra försenade åkandes i en nyhämtad buss som TJÖT i över 45 min...tur att man hade mobilen me musik, hade ju fasiken fått tinnitus annars...sen va planet försenat nästan 2h så va en jobbig hemresa, mådde skitilla å satt som en kråka, men nu e jag hemma i mitt lilla näste å ska ta mig en liten siesta :)

Ska lägga upp bilderna på facebook sen men måste samla ihop alla först från Mallan, Ogge å Isis :)

Sköt om er, har saknat er!!!



The gang ;) Sista middagen på en sjukt mysig Italiensk Restaurang på Cypern.....för denna gången :)

Varför e man inte sådär brun hemma för :( Kanske ngt man inbillar sig men känns inte så :( Jaja, lite färg har jag allt fått :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback