1:a Advent




Dagarna i advent är de mörka dagarna.


Då tänder vi ett ljus i sänder,


och till slut brinner alla julens ljus.


De tänds för Hans skull, som sade,


att Han var världens ljus,


och de speglar sina lågor


i alla klara barnaögon.


Dagarna i advent är de korta dagarna,


då alla skyndar mot ett mål,


också de, som inget mål äga.


Men hos oss alla finns en stor längtan


bort från oro och ångest


till julens ljusa frid.


 Dikten är skriven av Eva Ingvaldsson



Ja, idag, eller lr igår rättare sagt va det 1:a advent! Lite mysigt! Jag tycker oftast julen e jobbig pga all stress å att allt ska va på ett speciellt sätt osv...men, i år känner jag mig ganska lungt. Skönt! Iof käkar jag Pantoloc mot magkatarr så kanske e därför :) Idag har jag satt upp mina svarta nya fina julstjärnor å den gamla rackarn i lilla fönstret :) Tagit fram de få julsaker jag har å ja, mysigt blidde de :) Men tror bestämt jag ska köpa nån/några till små tomtar lr nåt :) Efter julfixandet skjutsade pappa mig å Julia till jobbet, så ikväll har Julia vart våran lilla "Solhälla-Vovve", ÅÅÅ så duktig hon va, gick nästan lös hela kvällen å va me inne hos alla boende...drömvovven :)

Helgen har vart helt ok. Va på Sportbaren me Bellis i fredags å de va ok, inte jättekul å inte jättletråkigt hehe...hade iaf kul me Bellisen :) Sen i lördags va jag hemma hos Tommy & Malin..gamla gamla kompisar som jag inte träffat på SKITLÄNGE!!! Å där va de fler från de "gamla-gänget" å vi hade gryyymt kul :) Hoppas det inte dröjer så länge tills vi ses igen...

Nu MÅSTE jag sova...helt slut efter en mkt hårt arbetande helg, för mkt alkohol å för liiite sömn hehe :)

Så Natti Natti på er mina sötnötisar :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback