Julafton é här :)

Ja, nu e klockan över midnatt=Julafton :) Men måste ju faktiskt medge att julafton absolut inte e min favorit högtid, tycker de e lite överreklammerat me alla begär att "så här SKA det vara" vad gäller allt från mat, klappar, familjen ska va samlad osv...känns som om man har en hel del krav. Vill inte känna såhär men nu e de så att jag gör det (antagligen beroende på en del personliga saker) men som alltid så tycker jag man får försöka se de positiva å mysiga i allt. Å en sak som jag tycker skulle ha gjort julen lite lättsammare e om det vart lite vitt ute, gärna mycket vitt!! För när de e snö, då blir Carran som 5 år igen :) E mer än gärna ute i timtal å gör snöänglar, snölyktor, snögubbar, busar me vovvarna å kanske de roligaste av allt ;ha snöbollskrig å åka pulka :) Vart tog den vita mysiga julen vägen :(

Jaja, nu e de julafton å jag ska göra det bästa av den dagen :) Ska dock jobba men ser inte det som nån nackdel, tänk va många av våra gamlingar som inte har nå anhöriga som bryr sig, då blir de sååå glada av att man kommer i en liten tomteluva me ett leende på läpparna å kramar om dom å säger God Jul :) Det värmer hjärtat vill jag lova!

Denna julafton blir dock lite annorlunda, vi firar som vanligt bara familjen, men själva "julklapps-julafton", det kör vi på lördag, fatta va mkt man tjänar på det!!! Handla alla julklappar i mellandagarna ist för att ränna runt å köpa samma saker för det dubbla priset. Det menas ju me att man kan köpa lite mer + att man kanske har lite mer kvar att leva för i lååånga januari :) Ingen dum idé tyckte vi :) Tråkigt att jag jobbar på lördag oxå men, ni som känner våran familj vet att vi e nattugglor :) Men maten, myspyset å JulKalle står ju SJÄLVFALLET på schemat även denna julafton som alla andra. Synd att man missar Karl Bertil Johnssons Jul, för de e en riktig klassiker :D Jaja, vi får jobba på så kanske vi hinner se de iaf :)

En annan sak som e skönt me att fira "julklapps-afton" på lördag e att jag har lite mer tid på mig att handla julklappar, idag var första dagen på typ 3v jag känner mig någorlunda som en människa igen, dock proppad me värkmedicin men det går åt rätt håll...wiiieee :) Så det lutar åt att det kommer gå bra att jobba kvällen å att sen på juldagen dra på sig partyblåsan å köra gärnet :) Najsans ;)

Nej, nu ska jag gå å lägga mig i sängen, zappa lite TV å vänta på att mammis ringer å säger att - Nu e skinkan klar! Å va jag längtat efter en riktig skinkmacka me stark senap på :) Hoppas hon ringer SNART!!! Kurr Kurr hihi :)

Hoppas ni alla får en underbar Jul hur å vart ni än firar den!

GOD JUL mina älskade vänner å familj!

STOR JULKRAAAM (---)


Glöm inte att tomten vill ha gröt inatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback