If Only...

...är en av de mest romantiska filmerna jag någonsin sett!!! 
                                      
 image301
Jag brukar typ ALDRIG gråta till en film MEN det gjorde jag till denna...va riktigt bra och budskapet i filmen är de klart bästa, jag tolkade det så här; "Ta vara på dagen, imorgon kanske den man älskar inte längre finns hos dig" (av olika anlednigar...) Och man får kenske inte en annan chans! Och det är ju så sant!

Tyvärr kan ju hemska saker inträffa och som sagt, den man älskar kanske inte finns hos en där en dag, hemskt men sant...jag började tänka på det här väldigt mycket efter att jag sett filmen, den berörde mig verkligen, och känner att jag tar mer vara på dagarna och framför allt min familj och mina vänner! Självklart bråkar, tjafsar och surar jag på mina närmsta men jag är minst lika snabb att säga förlåt! I stället för att sura och bråka med varann...skratta och ha kul i stället! Visst, vissa dagar mår man ju kanske inte bra men bara som att spontant köpa en liten blomkvast till mamma på väg hem från jobbet, det är en sån liten sak, men en sån stor sak för mamma...Och jag som jobbar inom äldrevården och ser hur anhöriga antingen bryr sig och hälsar på eller helt enkelt struntar/har inte tid att träffa/bry sig om sin gamla sjuka mamma,mormor, farmor osv...det är ju hemskt att se/höra av de gamla! Jag kommer göra ALLT för min föräldrar när de blir så gamla och de gäller mina mor-och farföräldrar också!

Ojojoj va lilla Caroline blev djup nu hehe, bara behövde skriva av mig lite kände jag, kan väl erkänna att jag inte mått så bra på sista tidenoch då kan de va skönt att "ventilera" lite! Och det är ju min blogg som ni läser om ni vill:)

Jag har en liten trailer på filmen som jag tycker ni kan kolla på, sen ska ni se den!!!

http://www.youtube.com/watch?v=oiebiyi-YoY


Hoppas ni inte blev alldeles nedstämda nu :) För de va inte meningen isf !

Ta hand om varann där ute!!!




Recesion
...för er som vill läsa tänkte jag:)

Den begåvade musikern Samantha älskar sin pojkvän Ian så högt - fastän han alltid sätter arbetet i främsta rummet. Hon är romantiker, han är realist. Hon tror på ödet, han tror på hårda fakta. Tills den dag då Samantha råkar ut för en ödesdiger olycka. Först då inser Ian vad han har förlorat och att Samantha hela tiden varit det viktigaste i hans liv. Men ödet är nyckfullt och Ian får ännu en chans. Frågan är bara om han nu kommer att göra de rätta valen och om det är möjligt att ändra sitt öde. Regissören Gil Junger (10 orsaker att hata dig och tv-serien Dharma & Greg) har med sin stora erfarenhet inom komedi och romantik alltid velat skapa en film som If Only tillsammans med Jennifer Love Hewitt (Heartbreakers, Jag vet vad du gjorde förra sommaren) som spelar huvudrollen som Samantha. If Only beskriver på gott och ont ödets nycker och vad man skulle göra annorlunda om man bara fick ännu en chans. Vad skulle du göra om du fick möjlighet att vrida tillbaka klockan? Se till att utnyttja chansen eller försitta den ännu en gång?


Massa Kramar Till Er Som Vill Ha En :)

Kommentarer
Postat av: Linda

haha jag har osså skrivit om den filmen i min blogg.. Såg den på tv 1000 lite senare än dig. Jag grät floder=P

2008-03-01 @ 00:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback