Båttur till Sandhamn :)

Jajjemen...kl 11 i lördags anlände vi till "Tell-mansion" för att ta oss ner till båten. Kan ju erkänna att jag va BRA pirrig i magen, båtjäveln e ju en av den snabbaste man kan hitta ;) å jag e ju inte precis nån båt människa hehe..å de märktes när vi skulle gå av båten i Sandhamn, satt ett gäng unga killar i en liten båt brevid...å så ska smidiga jag typ "trippa" lite fint fram till bryggan...ojojoj, men hörrni, de bjuckar jag på ;)

Väl framme vid båten så lasta vi på all picnick å oss själva sen puttra vi iväg en liten bit, sen va de tjocktröja, vindjacka,flytväst å "båt-glajjer" som skulle på:) Vi såg ganska roliga ut hehe, har lite bilder ni ska få se...efter att ha puttrat nåra minuter å vi pälsat på oss så va vi helt plötsligt uppe i 50-60 knop (den går mkt snabbare men småbarnen va me så tog de ...hmm...lite lugnt), tror vi va där på 20 min...på hemvägen kom vi upp i 70 knop:) å de va en HEL DEL vågor, så jävla härligt, flög BRA högt *pirr i magen* det kändes kan jag säga men fiiiffaen va skoj de va, mkt skratt blev de hehe, å de va ju inte helt fel å glida in Sandhamn i den där kärran ;)

Gick till bageriet å köpte oss en massa goda bullar som vi skulle ha till picnicken. Vi letade å letade, blåste ju ganska fint men tillslut hitta vi en kanonplats me lä där Annika dukade upp den absolut godaste picnicken, fanns tamejfan allt...mumma:P

Satt där ett par timmar i gassande sol, Bella brände kinderna å jag min stackars panna hehe:)

Ja, såhär blev resultatet efter dagen, men här har ju de mesta lagt sig men ni kanske kan tänka er hur jag såg ut i lördagskväll hehe :) Kunde ju fasiken inte tvätta håret typ, men va tvungen för såg ut som svinto i barret hehe...

Tänkte ju som jag skrev att ni skulle få se lite bilder...

Lite bilder på båten som heter Fountain 42 Lightning, "Ingen annan offshorebåt har blivit mer hyllad i tävlingssammanhang än Fountain 42 Lightning....Fountain 42
Lightning är den vassaste offshorebåt som någonsin byggts då den
har dominerat båtracingen i över två decennier." (Lite info bara :) )

image407
Japp, här har vi kärran :) Sååå klockren :)

                 

Sjyssta grejjer eller hur!?!

Nu ska ni få se lite "roliga" bilder på oss :)

image413
Oscar å farsan..överlyckliga hehe:) Diggar Orrens Frippa här aså ;)
image414
Sjysst frippa Bella :) Men DET blåste!!! :)
image415
Å ja, jag ska väl inte klaga så mkt på alla andras frippor :) Sjyssta glajjer va!? Ser ut som en insekt haha :)
image416
Annika & hennes son Olle :)
image417
Fortfarande lika lyckliga :) Ännu en skön "båt-frippa" på Orren...:)
image418
Ett "liiite" ihopvikt / klämt öra som tillhör syster-yster hihi :) AJ!!!
image419
Här kan vi snacka VINDJACKA ...haha, pappis e för söt...tycker jag :)
image420
Min lilla prinsessa Paula och min lilla prins Axel...gullungarna :)
image421
Sist men absolut inte minst...den klockrena chaufförn Mackan...gjorde du bra ;)

Ja, klockrenare familj får man nog leta bra länge efter...man känner sig som en i familjen hehe:)

TACK för en kanondag...den blir grymt svårslagen :)


Kommentarer
Postat av: nina

hahaha, skratta högt å länge åt bilden på dig, ser verkligen INTE ut som du.hehe :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback