GLAD PÅSK


Idag e det lördagen - Påskafton :) Finns ingen högtid jag gillar så mkt som påsken...de e ljust, oftast sol, fina färger man pyntar med, småt tuppar å hönor överallt å det bästa med alt...man FÅR och SKA äta godis :D UNDERBART! Behöver man ju inte ha dåligt samvete iaf :)
Minns för några år sen, när jag var  yngre, då kom pappa hem med en kartong som vi jag å syrrorna fik öppna, va nog på påskafton , å i kartongen, där satt 3 rädda små kycklingar :) Sååå söta å den absolut bästa påskpressenten :) De 3 små kycklingarna som vi trodde skulle bli hönor blev ist 3 små dvärgtuppar haha :) Lennart, Grynet å Kerstin hehe, hade ju redan döpt dom :) Alla utom Lennart va jättesnälla. Minns en gång speciellt,. Skulle gå ut enmorgon å öppna luckan i hönshuset, det var lervälling med STORT L...det hade alltid bråttom ut, såklart, men den där jävla elaka Lennart (som btw va min) fick för sig denna morgon att jag mig i hönsgården haha...han lyckades bita mig i vristen å PANG så låg Carran me nosen i hönsgården som var lerig till tusen å full me hönsskit haha, kunde faktiskt inte annat göra än att skrata haha, men det var sista gng jag öppna mean Lennart levde :)Fick en trevligare tupp sen...då gick de bra igen :)

Ja, lite påskminnen :)

Just nu e jag hemma hos familjen. Har grillat korv å suttit ute å solat hela dan :) Hade lite annat folk här oxå men u e det bara vi...sitter här med ett glas rosévin, lyssnar på eros ramazzotti å väntar på grillad fläskfilé me massa gott till :) MUMMA!!!

Efter det ska jag bege mig hemåt, kommer lite folk å ev blir det utgång :) KUl tycker jag för har inte vart ute på 2 helger nu...dutti flicka :)

Ska ta å hjälpa mamma nu med maten!

Hoppas ni har/får en mysig helg :)

Massa Kramar Carrie :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback