Nostalgi

Nej, jag har inte gått å lagt mig ännu! Fastna i en film. Och VAD såg jag där?

Pappa körde taxi i ett x-antal år och i början så körde han en "Checker", ni vet de gula taxibilarna!?

Älskade när vi fick åka me i den. Han hade den även utanför jobbet, åkte till Grönan med den, tror ni man va lite mallig då :) Fick plats en hel del i den där rackarn!



Sen skulle den stängas av som taxibil, hade några år på nacken. Åh vad jag saknade den! Det va nog då min kärlek till amerikanare föddes :)

Har ni nånsin vart "kär" i en bil? Hehe, knäpp fråga, får jag skylla på att jag vart vaken liiite för länge å att det börjar bli ljust?

Vi hade en ful liten bil en gång i tiden. En Autobianchi.



Nåt i stil med denna modell. Den va så ful - söt, och så lät den som satan, vi höll på skratta ihjäl oss varje gång pappa starta den :) Just den här var JAG "kär" i! När den skulle skrotas så följde även en MASSA barndomsminnen med ner i skroten :( Jag å Bella lekte JÄMT i den. Vi låtsades att det var våran, turades om att "köra" :) Åh juste, hade dockor oxå som satt i baksätet, våra barn alltså hehe...vi klippte även av en massa sugrör på mitten och lekte att de va cigaretter, som vi la i våra små handväskor ha hahaha :) Ojojoj, va härligt det var å vara barn! Åh vilken fantasi...minns även att vi t om på somrarna låg å solade på taket :) Tossiga vi var :) Men som sagt, när den bilen bärgades bort från våran parkering så försvann även VÅRAN lekplats. Jag grinade, bönade å bad om att den skulle få stå kvar. Men hade stått trasig (gick inte att fixa) på parkeringen i flera år...

*snyft*


Kommentarer
Postat av: Honungspojkens mamma

Hej!



Tack för att du skrev så fint, och delade med dig inne hos oss...



Gamla bilar som man haft bär för övrigt en väldig massa minnen med sig, det kan jag hålla med om!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback