Du är saknad

Älskade hundsingen!!! Du är så otroligt saknad så det gör ont i mattes hjärta!! Jag minns när du var i livet och det var den här tiden på året. Både din och min favorittid på året. Jag kröp ur mitt vinteride och började uppskatta vardagen igen. Snön och isen var borta i skogen så äntligen kunde vi gå våra älsklingspromenader runt sjön och sätta oss på bryggan i vårsolen och bara njuta. Vi såg hur det blev grönare, blommor tittade fram och fåglarna kvittrade. Du min älskade hund, du slapp få snökokor i din päls, de som så envist ville fastna så du knappt kunde gå. Vi fick stanna flera gånger under våra promenader så jag kunde ta dina tassar i mina händer och smälta snön. Det är vår, behaglig värme för dig med din vackra lejonman. Du älskade att ligga i mitt knä ute på gräsmattan och bli borstad och klippt. Du var så vacker Mitt lejon - jag saknar dig så!!

Är så otroligt tacksam för de 13 underbara år vi fick tillsammans. Utan dig, vågar jag inte ens tänka på vad som hade kunnat hända...TACK!!


Daisy  10/9-94 - 20/10-07



År 1992/93 (nångång då) var vi på väg till Eskilstuna för att bo på hotell och gå på Parken ZOO. jag måste ha vart 10/11 år. Bella ca 4 år yngre. På vägen dit säger pappa att vi ska stanna på vägen och kolla på ett staket han sett de sålde billigt eller vad han sa...jahapp, visst sa vi. Svängde in på en väg och körde en bit in tills vi kom fram till ett hus med stor tomt. pappa och mamma sa att vi skulle följa med. Minns att vi hörde en MASSA hundskall. Va mysigt tänkte jag, kanske de har en hund vi kan mysa med medans de kollar staket. Vi möter upp en kvinne som de börjar prata med. Men det pratas inte ett dugg om staket hehe..Minns inte vart vi gick, men vi följde me den här kvinnan och när vi kom fram visade hon oss den mest gulliga lilla valp. Det såg ut som en MINI Lassie :) Det var meningen att vi inte alls skulle köpa nå staket, vi skulle hämta en VALP :) Gissa om vi var glada!?! Hon hette Fanny. Stannade där ett tag men åkte som planerat till hotellet i Eskilstuna. Dan därpå skulle vi hämta våran nya familjemedlem.

Minns inte hur lång tid vi hade Fanny men vi märkte ganska snart att hon inte var helt ok. Har också för mig att hon var något äldre än 8-10v som de brukar när de är leveransklara. Minns även något om att hon fötts sist och mamman hade stött bort henne lite. Hursom så började hon visa aggressiva tecken samt att hon var väldigt skygg. Med andra ord ingen bra familjehund. Jag tyckte verkligen om Fanny. Gjorde allt för att vi skulle behålla henne. Men kenneln tog sitt ansvar och tog tillbaka henne. Glömmer aldrig den dagen. Vilken separationsångest, går inte att beskriva med ord!! Pappa tog bilen själv till Eskilstuna för att lämna henne. Vi grinade och grinade hela dagen. Klockan gick, det blev mörkt ute och till slut kom pappa hem. Som vi längtade efter pappa. Vi hade lagat mat till pappa och tänt massa ljus. Vi skulle ha myspys för att tänka på nåt annat.

Pappa kliver in genom dörren med en kartong...som pep haha :) Pappa satte ner den lilla kartongen på golvet i köket, jag och Bella va helt hysteriska haha..då hade även Danni kommit till världen, hon måste ha vart 1 1/2 år ungefär. Tillslut öppnar han upp kartongen som bara va lätt tillsluten. Där i satt en liiiiten lurvig pipande hårboll. Det var Daisy som flyttade hem till oss!!

En NY liten vovve som skulle komma att bli min bästa vän de närmaste 13 åren. Underbart!! Vilka föräldrar!! Va tvungen att skriva detta dels för det är blande de bästa barndomsminnet och dels för att Daisy blev den som fick mig på "rätt" väg.

Jag minns att mamma och pappa gav mig förtroendet och sa att; Carro, nu är det här din hund. Din uppgift är att ta hand om henne på alla sätt och vis!! Och det tog jag på fullaste allvar och jag lämnade henne aldrig, fanns alltid där för henne och hon för mig, i 13 härliga år!! Nu finns hon kvar i mitt hjärta och det känns som om det var igår vi var hos veterinären Olle i Vallentuna, där jag för sista gången höll om henne och pussade henne på nosen. Jag fanns där för henne in i det sista och viskade i hennes öra - Jag älskar dig!!




Kommentarer
Postat av: Jessica

Naw fina Daisy <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback