Otur

Varför alltid sån otur??

Var hos tandläkaren idag, gick som de gick. Börja typ böla när han skulle röntga tanden...och det vet jag inte gör ont eller så. Bara så förbannat rädd.

Hade en kraftig inflammation i tanden (roten) så fick penicillin. Sen om vi inte gör något åt detta snarast så typ ruttnar den...fräscht!! Alltså måste han in i roten och spruta in en massa bakteriedödande så den INTE ruttnar. Detta ska göras under narkos.

Nu kommer vi till den stora oturen...

Anledningen till att det blivit som det blivit beror på att roten är så pass skadad efter att jag slog ut den när jag ramla med cykeln för en herrans massa år sen. Iom att det blir narkos så får jag stå för narkoskostnaden själv - JIPPIE!! 7000:- ska trollas fram inom en väldigt snar framtid...hade kanske kunnat prata med mitt försäkringsbolag och bett om hjälp men tyvärr så preskiberas allt efter 10 år. Otur?? JA!!

Eftersom jag inte vill att tanden ska ruttna så MÅSTE jag på något vänster trolla fram dessa pengar men HUR?? Jag har faktiskt inte den blekaste...

Satan vilken tur att försäkringsbolaget står för hela kalaset ang. senaste skadan med tänderna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback